"Kellaritilojen ulkopuolista vedeneristystä pitää parantaa"

Seurakuntakeskuksen eilisen tulevan vahinkojen suuruutta ei kiinteistopäällikkö Arto Huhtasen mukaan vielä voida arvioida.

Auki on vielä myös se, miten vastaavia vahinkoja jatkossa pyritään estämään. Ainakin kellaritilojen ulkopuolista vedeneristystä pitää parantaa, samoin joidenkin putkilinjojen läpivientiä.

Talonmies-vahtimestari Arto Michelssonin mukaan onni onnettomuudessa oli se, ettei vesi päässyt kellaritiloissa olevaan muuntajahuoneeseen. Michelsson on myös tyytyväinen siihen, että palokunta saatiin torstaina nopeasti paikalle torjumaan pahempaa vesivahinkoa. Hänen itsensä mukaan näin isoa tulvaa ei hänen aikanaan ole vielä seurakuntakeskuksessa ollut.

Kellariin yltänyt tulva syntyi sen seurauksena, kun kaupungin sadevesiviemärit eivät kyenneet vetämään sadevettä kyllin nopeasti. Näin vesi pääsi seurakuntakeskuksen kellariin putkikanavia myöten.

Kiinteistöpäällikkö Arto Huhtasen mukaan osa kellariloista on jo ollut käyttökiellossa vuotoriskien takia. Nämä noin 200 neliön suuruiset tilat ovat korkeintaan satunnaisessa ja varastokäytössä.

Fri Aug 09 10:07:00 EEST 2019