Kirkkopuistossa Soi -tapahtuman kävijämäärä nousi selvästi

Viime loppuviikosta Keski-Porin kirkkopuistossa pidetyn Kirkkopuistossa Soi -tapahtuman kävijämäärä nousi selvästi viime vuodesta. Kävijöitä oli tänä vuonna 7 700, kun luku vuosi sitten oli 5 350. Kaksi vuotta sitten kävijöitä oli 4 500.

–Olemme yrittäneet analysoida sitä, mistä nousu johtuu, mutta emme ole löytäneet siihen yksiselitteistä syytä. Toki sää oli hyvä, mutta toisaalta tapahtuma lyheni aloituspäivän eli keskiviikon osalta hieman, kertoo ohjelmatoimikunnan puheenjohtaja Hanna Lindberg.

Hänen mukaansa tapahtuman tekijät suuntautuivat tällä kertaa tehokkaammin ulospäin jakamalla ihmisille kutsuja kaduilla. Myös Jipun ja Ida Eliinan kaltaisilla nuorilla artisteilla oli hyvä huomioarvo, jolla he vetivät hyvin väkeä paikalle.

–Yleisö näytti lisäksi löytävän Juhani Tikkasen kaltaiset uudet ja nuoret artistit ja ottikin heidät hyvin vastaan, Lindberg lisää.

Vapaaehtoisia oli talkoissa mukana 200, joista kahvituksessa 80.

Lindberg ennakoi, että tämänkertaisen menestyksen ansiosta ensi vuoden tapahtumaa suunniteltaessa voidaan ajatella entistä isommin eritoten nimekkäiden artistien kutsumista ajatellen.

Kirkkopuistossa Soi -tapahtuman budjetti oli 40 000 euroa.

2019-07-22 16:04:00.0