Työryhmä Pomarkun kirkon muutoshankkeelle

Työryhmä suunnittelemassa ehostusta Pormakun uudelle kirkolle.

Ennen liittymistään Porin seurakuntayhtymään Pomarkun seurakunta aloitti hankkeen, jonka aikomuksena oli lisätä uuden kirkon toiminnallisuutta.

Muutoshanke on nyt suunnitteluvaiheessa ja kirkkohallitus on myöntänyt hankkeeseen avustusta laskennallisen avustuksen perusteella 16 % kustannusarviosta.

Hankkeessa on suunniteltu tehtäväksi rakenteellisia korjauksia ja toiminnallisia muutoksia. Kirkon sisälle on suunniteltu muun muassa toimistohuone ja wc- sekä kahviotilan rakentaminen.

Projektin suunnittelutyöhön on esitetty työryhmäksi (4.6.2019 Noormarkun seurakuntaneuvoston kokouksessa) viiden hengen joukkoa: kaksi käyttäjän edustajaa ja kolme luottamushenkilöä Noormarkun seurakunnasta.

Yhteisessä kirkkoneuvoston kokouksessa keskiviikkona 12.6.2019 neuvosto valitsi työryhmään jäseneksi myös Helvi Wallin.

Pomarkun uusi kirkko valmistui 1921 ja sitä remontoitiin viimeksi 1999.

Wed Jun 12 18:57:00 EEST 2019