Suomen Merimieskirkko ehkä takaisin Poriin

Suomen Merimieskirkko on suunnittelemassa paluuta Poriin vuosikymmenien tauon jälkeen.

–Merimieskirkko on täyttämässä Raumalla eläköitymisen takia avautunutta satamakuraattorin paikkaa, ja uusi viranhaltija on mahdollisesti osan ajan töissä myös Porissa, toteaa Suomen Merimieskirkon viestintäpäällikkö Marko Toljamo.

Porin satamassa on tulossa vajetta merimiesten keskuudessa tehtävään hengelliseen työhön siksi, koska Saksan Merimieskirkko on kuluvan vuoden loppuun mennessä vetäytymässä paikan päältä.

–Porin toimintojen alkaminen meidän osaltamme riippuu ennen kaikkea rahasta, jota anomme eri tahoilta. Tältä osin katseemme kohdistuvat myös Porin ev.lut. seurakuntayhtymän suuntaan, Toljamo sanoo.

Suomen Merimieskirkolla on 38 palkattua kokopäiväistä työntekijää, jonka lisäksi vapaaehtoisia on ollut apuna satoja.

2019-06-03 15:47:00.0