Uusimäki mukana kirkon strategiatyöryhmässä

Kirkkohallituksen täysistunto on päättänyt istunnossaan, että kirkolle vuoteen 2026 suuntaavan strategian valmistelu käynnistetään. Tarkoitus on, että kirkkohallituksen täysistunto hyväksyy uuden strategian syyskuussa 2020.

Kirkon strategia 2026:n projektipäällikkönä toimii Terhi Kaira. Hän toimi myös strategian ohjaus- ja seurantaryhmän sihteerinä.

Ryhmän puheenjohtajana toimii piispa Teemu Laajasalo ja jäseninä täysistunnon edustaja Elina Kemppainen, kirkolliskokouksen tulevaisuusvaliokunnan edustaja, tutkija Tuula Okkonen, kansliapäällikkö Pekka Huokuna, pastori Oona Huttunen, professori Olli Kuivalainen, kirkkoherra Juha Koivulahti, kunnallispolitiikan dosentti Kaija Majoinen, johtaja Pekka Pajamo, hiippakuntadekaani Magnus Riska, musiikkitieteen ylioppilas Aapo Tähkäpää sekä hallintojohtaja Eeva Uusimäki Porin ev.lut. seurakuntayhtymästä.

Helmikuussa 2014 hyväksytty, voimassa oleva strategia, Kohtaamisen kirkko, on laadittu vuoteen 2020 asti.

Tue Jan 29 15:00:00 EET 2019