Harri Saine jatkaa Porin kirkkovaltuuston puheenjohtajana

Erityisopettaja ja kasvatustieteen tohtori Harri Saine valittiin keskiviikkoiltana yksimielisesti jatkamaan Porin yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana.
Hän peräsi omassa linjauspuheenvuorossaan laajaa avoimmuutta, luottamusta ja hyvää henkeä yhteisistä asioista päätettäessä. Hänen mukaansa luottamushenkilöiden on yhdessä viranhaltijoiden kanssa mietittävä Porin ev.lut. seurakuntayhtymän asioita käsiteltäessä vaikuttavuutta, taloudellisuutta ja kirkon sanoman tavoitettavuutta.

Yhtenä konkreettisena kehittämiskohteena hän mainitsi sen selventämisen seurakuntalaisille itselleen, mihin seurakuntaan he kuuluvat, koska tässä on vallinnut suurta epätietoisuutta eritoten seurakuntavaalien aikaan.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Helvi Walli Noormarkusta.

Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin edelleen Marjatta Salonen (Lea Peltomäki). Yhteiseen kirkkoneuvostoon nimettiin myös Jorma Hännikkälä (Marjaana Nummi), Antti Linnainmaa (Pirkko Lindgren), Matti Säämäki (Arja-Leena Rouvali), Hanna Lindberg (Erkki Nevanranta), Jouni Heinonen (Ismo Laivonen), Paula Toivanen (Ilona Kontinen), Janne Heilimä (Eino Koivusaari), Katri Hirvola (Miia Turunen), Anita Kamppi (Matti Peltola), Raimo Soukki (Antti Pekola), Anne Liinamaa (Laura Pullinen) ja Esa J. Anttila (Markku Tanttinen.

Suluissa ovat kunkin henkilökohtaiset varajäsenet.

Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii Meri-Porin kirkkoherra, Keski-Porin kirkkoherraksi pian siirtyvä Heimo Hietanen.

2019-01-23 21:06:00.0