Keski-Porin papit voivat itse päättää Setan vierailuista

Keski-Porin seurakuntaneuvosto on hyväksynyt rippikoulujen paikallissuunnitelman yksimielisesti kokouksessaan tiistaina.
Tehdyn päätöksen mukaan Setaa on mahdollista kuulla asiantuntijana Keski-Porin seurakunnan rippikouluissa jatkossakin.
Seurakuntaneuvoston aiemmassa käsittelyssä kuukausi sitten osa neuvoston jäsenistä esitti soraääniä, kun suunnitelmassa oli maininta yhteistyöstä Satakunnan Setan kanssa.
Keski-Porin seurakunnan vt. kirkkoherra Hannu Tomperi veti tuossa vaiheessa asian pois käsittelystä, jotta tilanne olisi rauhoittunut.
Paikallissuunnitelmasta muutettiin sen jälkeen yhtä kappaletta. Siitä poistettiin maininta yhteistyöstä Setan kanssa. Käytännössä rippikoulua suunnittelevat papit saavat itse arvioida, mitä asiantuntijakumppaneita on syytä käyttää.
Tomperin mukaan Seta voi olla yksi tämmöinen asiantuntijataho, jolta pyydetään näkökulmaa.
Setaa on aiemminkin käytetty Keski-Porin seurakunnan rippileireillä asiantuntijana, kun on käsitelty seksuaalikasvatukseen ja sukupuoli-identiteettiin liittyviä teemoja.
Seta on kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on yhteiskunnallinen tasavertaisuus riippumatta ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuoli-identiteetistä.

2018-12-12 10:23:00.0