Hautala vt. kirkkoherraksi Säkylä-Köyliöön

Turun tuomiokapituli päätti keskiviikkona 12. joulukuuta määrätä Lavian kirkkoherran Anna-Kaisa Hautalan Säkylä-Köyliön virkaa tekeväksi kirkkoherraksi. Pesti alkaa helmikuun alussa 2019 ja päättyy toukokuun lopussa vuonna 2020.

Anna-Kaisa Hautala on työskennellyt viimeiset 14 vuotta Lavian kirkkoherrana.

– Tässä kohtaa katkoksen aika on nyt hyvä. On myös hienoa, että tänne Laviaan tulee joku katsomaan asioita uudesta näkökulmasta.

Säkylä-Köyliön seurakunta ei ole ennestään Hautalalle kovin tuttu, ja työmatkaa tulee reilusti lisää.

– Täältä Laviasta Säkylä-Köyliöön ajaa reilun tunnin, kun matkaa on noin 80 kilometriä. Mutta ei se haittaa, olen tottunut istumaan auton ratissa, Hautala naurahtaa.

Säkylä-Köyliön kirkkoherra Aila Isotalo on virkavapaalla Hautalan sijaisuuden ajan.

2018-12-12 10:00:00.0