Lehtonen: Jäsenyys kirkossa on nyt harkinnassa

Vihreiden listoilla Keski-Porissa ehdolla ollut nykyisen seurakuntaneuvoston jäsen, vahvasti kampanjoinut Satakunnan Vihreiden vt. toiminnanjohtaja Jaakko Lehtonen jäi tällä kertaa valitsematta.

­–Olen tyytyväinen siihen, että vihreät saivat paikan kahteen isoimpaan seurakuntaan, mikä vastasikin realistisia tavoitteitamme, hän sanoo.

Lehtonen lupaa, että nyt valitut tulevat Porissa ajamaan avoimuutta, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta puolueen ohjelman mukaisesti.

Hänen mielestään vihreiden äänimäärä jäi alhaiseksi Porissa kuten muuallakin maassa siksi, etteivät monet puolueen kannattajat edes kuulu kirkkoon.

-Silti voin todeta, että Tulkaa kaikki -listamme sai tästä huolimatta valtakunnantasolla aivan hyvän äänimäärän.

Lehtonen ei ole niinkään pahoillaan omasta rannalle jäännistään kuin isommasta kuvasta.

–Nämä vaalit olivat konservatiivien selkeä voitto Porissa. Itse harkitsen omaa jäsenyyttäni kirkossa, jos Setan edustajat eivät pääse rippileireille puhumaan.

Lehtonen teki Porissa hyvin näkyvän kampanjan, joka kuului ja näkyi julkisuudessa.

-Itse en kuitenkaan laittanut tähän kampanjaan euroakaan.

Mon Nov 19 14:14:00 EET 2018