Yhtymän verokertymä alittumassa

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän taloustilanne on tammi-syyskuun ajalta hyvä, vaikka verotulojen kasvu on ollut heikon viime vuoden jälkeen maltillista.

Verotuloja on kyseisenä aikana kertynyt vajaat 13 miljoonaa euroa, mikä on 0,3 miljoonaa euroa paremmin kuin vuotta aiemmin. Silti koko vuoden osalta verotuloarvio todennäköisesti alitetaan noin puolella miljoonalla eurolla.

Tilikauden tulos oli syyskuun lopussa 1,68 miljoonaa euroa, mikä on vuodentakaista selvästi parempi. Loppuvuonna tulos heikkenee vielä 1,5-2 miljoonaa euroa muun muassa siksi, koska tuolloin verotuloja tulee enää vähän.

Toisaalta toimintayksiköt ovat toimineet vuoden aikana pääosin taloudellisesti ja säästäväisesti, mikä lisää selvästi mahdollisuuksia ennakoitua parempaan tilinpäätökseen.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle asiaa tiedoksi.

2018-11-14 19:43:00.0