Heimo Hietasesta Keski-Porin uusi kirkkoherra

Meri-Porin kirkkoherra, lääninrovasti ja Porin yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Heimo Hietanen, 57, on tänään valittu Keski-Porin seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi.

Hän sai Keski-Porin seurakuntaneuvostossa pidetyssä kirkkoherranvaalissa 9 ääntä. Vastaehdokkaista Keski-Porin kappalainen, kirkolliskokousedustaja Tuija Kruus sai 5 ja toinen Keski-Porin kappalainen Pasi Virta 3 ääntä. Hietanen valittiin suoraan ensimmäisellä kierroksella.

Koulutukseltaan Hietanen on teologian maisteri ja humanististen tieteiden kandidaatti.

Viran kaksi muuta hakijaa olivat Teljän seurakuntapastori Seppo Sattilainen ja Noormarkun vt. kappalainen Jaakko Rainerma.

Tuomiokapituli antaa virkaan valitulle viranhoitomääräyksen seurakuntaneuvoston päätöksen tultua lainvoimaiseksi eli sen jälkeen, kun oikaisuvaatimusaika on kulunut eikä päätöksestä ole valitettu.

Kaikkiaan Keski-Porin kirkkoherran virkaan oli viisi hakijaa. Viran tähänastinen, pitkäaikainen haltija Kari Erkkola jää eläkkeelle 1. marraskuuta alkaen.

2018-10-30 18:23:00.0