Ensi vuodesta muodostumassa alijäämäinen

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän ensi vuodelle tekeillä olevasta budjetista on tulossa alijäämäinen. Talousarvion tuloslaskelman tulos on miinuksella 753 763 euroa.
Seurakuntayhtymään vuodenvaihteessa liittyvän Pomarkun menot ovat myös mukana budjetissa.

Hautainhoitorahaston talousarviossa tilikauden tulos on puolestaan ylijäämäinen 10 806 euroa.

Yhteisen kirkkoneuvoston viimeisimmässä kokouksessaan käsittelemässä talousarviossa on investointeihin tehty ehdotuksia lähes 1,4 miljoonan euron edestä, mikä on 40 prosenttia enemmän kuin huhtikuussa hyväksytyt laadintaperusteet edellyttävät.

Investointeihin on ensi vuodelle varattu miljoona euroa. Investointiosassa on kuusi yli 100 000 euron suuruista investointia. Rahallisesti isoimmat hankkeet ovat Käppärän hautausmaan kasteluvesijohdot ja –pisteet sekä Lavian seurakuntatalon muutostyöt, joihin kumpaankin ollaan varaamassa 200 000 euroa.

Lopullisesti budjetin hyväksyy yhteinen kirkkovaltuusto myöhemmin syksyllä.

Wed Sep 12 17:53:00 EEST 2018