Kirkollinen SuomiAreena saa jatkoa ensi vuonna

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä, Kirkkohallitus ja Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli ovat jo tehneet varauksen kirkon osallistumiselle ensi vuoden SuomiAreenaan.

Ensi kesän kirkollisen SuomiAreenan suunnittelu alkaa syyskuussa, jolloin ainakin Porin ev.lut. seurakuntayhtymästä mukana olevat tekijät kokoontuvat keskenään pohtimaan tulevia askelmerkkejä.

Kirkon ohjelman SuomiAreenassa on määrä olla rakenteeltaan samanlainen kuin tänäkin kesänä oli. Näin ollen tarjonnasta löytyvät esimerkiksi ainakin Piispan iltahetket, kansalaistori piispan torikahveineen ja paneeli. Sen sijaan näköpiirissä ei ole, että aiemmilta vuosilta tuttu Virsi- ja viini -ilta olisi ohjelmassa.

Seurakuntayhtymän, Kirkkohallituksen ja arkkihiippakunnan edustajista koostuvan koordinaatiotyöryhmän puheenjohtajaksi on tulossa arkkipiispan teologinen erityisavustaja Petri Merenlahti.

Myös Porin ev.lut. seurakuntayhtymä on jo varaamassa määrärahoja SuomiAreenaan. Arvioitu menoerä on noin 10 000 euroa.

2018-08-31 08:55:00.0