Asuntomessuilla lähes 120 000 kävijää

Asuntomessut Porissa päättyivät eilen sunnuntaina 5. elokuuta. Asuntomessuilla vieraili yhteensä neljän viikon aikana lähes 120 000 kävijää. Lopullinen virallinen kävijäluku vahvistetaan noin kuukauden kuluttua.
RiihikirkkoAsuntomessuilla_byVaulaWrang_1_M.jpg

– Olemme tyytyväisiä että, kaikki sujui hyvin kaikkina 31 päivänä, välillä jopa äärimmäisissä lämpötiloissa, toteaa projektipäällikkö Kari-Matti Haapala.

Kävijät saapuivat Asuntomessuille Poriin ympäri Suomea. Viimeisenä viikonloppuna, kun helteet vihdoin helpottivat, messujen päiväkohtainen kävijämäärä oli viimeisen vuosikymmenen suurimpia. Messualueen asukkaan pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa heti keskiviikkona.

Porin ev.lut. seurakunnat olivat messuilla mukana Porin Sininauhan rakentamalla Riihikirkolla. Riihikirkolla päivystivät vuorollaan viiden päivän pätkissä kunkin kuuden Porin ev.lut. seurakunnan työntekijät sekä vapaaehtoiset, samoin kuin yhtymän työntekijät.

Riihikirkolla vierailleet messuvieraat ihailivat sen rakennustapaa ja olivat ylipäätään hyvillään siitä, että kirkko on Asuntomessuilla mukana.

Ensi vuonna Asuntomessut järjestetään Kouvolassa.

2018-08-06 08:20:00.0