Kirkko SuomiAreenalla: Piispan iltahetket viikon suosituinta sisältöä

Suomen ev.lut. kirkko oli jälleen mukana 13. kerran järjestetyllä SuomiAreenalla. Kirkolla oli koko viikon ajan oma teltta Kansalaistorilla, minkä lisäksi järjestettiin muun muassa paneelikeskustelu ja neljänä iltana piispan iltahetki Keski-Porin kirkossa.

Paneelin keskustelijat Teemu Keskisarja, Yaron Nadbornik, Kaarlo Kalliala ja Tarja Halonen.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän diakoniasihteeri Ulla Kallion mielestä tapahtuma sujui kirkon osalta hyvin.

– Lähtökohtaisesti kaikki meni hyvin. Emme kokeneet yllätyksiä ja kirkon ohjelmat toteutuivat suunnitellusti. Meillä oli paljon ihmisten kohtaamisia ja mielenkiintoisia keskusteluja. Kokemus oli erittäin hyvä ja positiivinen jälleen kerran, Kallio kuvailee.

– Erittäin lämmin sää kruunasi koko viikon. Kuten arvelimmekin, olivat punaisten siunaus Käppärän hautausmaalla ja muistomerkin julkaiseminen Keski-Porin kirkkopuistossa uutisvirran kärkenä, Kallio kertaa.

Kävijämäärät kirkon tilaisuuksissa SuomiAreenalla:

Ma 16.7.

• Heinähulinat, kävijöitä 50 hlöä
  • Erilainen mingle, 130
  • Piispan iltahetki, Jari Jolkkonen ja Juha Sipilä, 130

Ti 17.7.

• Piispa Kaarlo Kallialan torikahvit, 252
  • Piispan iltahetki, Kaarlo Kalliala ja Pauliina Rauhala, 320

Ke 18.7.

• Punaisten vainajien siunaus Käppärän haustausmaalla, 110
  • Punaisten vainajien muistolle omistetun muistomerkin julkistaminen Keski-Porin kirkkopuistossa, 420
  • Piispan iltahetki, Seppo Häkkinen ja Elli Aaltonen, 100

To 19.7.

• Arkkipiispa Tapio Luoman torikahvit, 140
  • Sisällissödasta maailman onnellisimmaksi maaksi? -paneeli, 280
  • Piispan iltahetki, Tapio Luoma ja Petteri Taalas, 170

Näillä näkymin kirkko on mukana myös vuoden 2019 SuomiAreenassa. Päätös asiasta tehdään elokuussa.

Kuva: Sisällissödasta maailman onnellisimmaksi maaksi? -paneelin keskustelijat Teemu Keskisarja, Yaron Nadbornik, Kaarlo Kalliala ja Tarja Halonen. Kuvaaja Vaula Wrang.

2018-07-23 10:04:00.0