Kirkkopuistossa Soi 2018

Kirkkopuistossa Soi 2018 -tapahtumassa oli enemmän yleisöä kuin viimevuonna. Monipuolinen ohjelmisto ja suosivat säät nostivat kävijämäärän yli 5000 ihmiseen.

JIPPUn yleisö_THUMB.jpg

Kirkkopuistossa Soi -tapahtuma sai aurinkoisen päätöksensä sunnuntaina 22.7.2018. Tapahtuman päätöskonserttia tähditti JIPPU, jonka vahva läsnäolo välittyi koko yleisölle. Penkkirivit täyttyivät jo ennen konsertin alkua ja ne pysyivät täysinä konsertin päätökseen saakka.

Kirkkopuistossa Soi -tapahtuma järjestettiin 18.-22.7. Keski-Porin kirkossa ja kirkkopuistossa. Tapahtumassa kuultiin kaikkiaan 18 eri esiintyjää ja kokoonpanoa 19 eri konsertissa. Esiintyjinä oli niin sooloartisteja, bändejä kuin kuorojakin. Musiikin tyyleissä oli variaatiota bluegrassista jazziin ja klassisesta laulusta iskelmään.

Ensimmäisenä päivänä, keskiviikkona 18.7., kävijämäärä alueella jäi muista päivistä poiketen alle tuhannen. Seuraavina neljänä päivänä kävijöitä riitti yli tuhat joka päivä. Eniten yleisöä veti koko kansan viihdyttäjä Joel Hallikainen, joka esiintyi Keski-Porin kirkossa perjantai-iltana 20.7. Hallikaisen koskettavia ja hengellisiä lauluja tuli kuuntelemaan 720 kuulijaa, koko päivän kävijämäärä oli 1200. Tapahtuman kokonaiskävijämäärä nousi 5350 ihmiseen. Viimevuoden loppulukemat olivat 4500.

Vaikka alkuviikolla olikin ankarat helteet, kirkkopuiston puut ja kirkon varjo toivat kävijöille suojaa porottavalta auringolta. Alueelle tuotiin lisää vesipisteitä, eikä helteen aiheuttamia tapaturmia sattunut. Viikonlopun aikana koettiin muutamia kesäsateita, mutta ne eivät menoa haitanneet ja vain yksi perjantain 20.7. konserteista jouduttiin siirtämään ulkolavalta kirkkoon.

Jazz-kadun siirtyminen jokirannasta Kirjurinluotoon aiheutti paljon keskustelua Kirkkopuistossa Soi -järjestäjien keskuudessa. Jazzien siirtymisestä huolimatta kävijöitä kuitenkin riitti ja kahvilassa oli asiakkaita. Illat ja yöt olivat alueella tänä vuonna aikaisempaa rauhallisemmat.

Kirkkopuistossa Soi -tapahtuman identiteettiin ja tavoitteisiin oltiin tänä vuonna paneuduttu.
Sen on haluttu olevan tapahtuma, joka kokoaa laadukkaan hengellisen musiikin ja puheenvuorojen kautta kristittyjä yhteen yli seurakunta- kirkkokuntarajojen. Tavoitteina on ollut rohkaista ihmisiä elämään Jeesuksen Kristuksen yhteydessä sekä pysäyttää ohikulkijoita hengellisen sanoman äärelle. Ohjelmistoon on saatu suomalaiset eturivin hengellisen musiikin esittäjät, jotka välittävät evankeliumin voimaa omalla tyylillään ja soundillaan.

Tämän vuoden aikana tapahtuman mainontaa ja viestintää on tehostettu, muun muassa Facebook-mainonnan avulla, jossa ajoittain mainonta on saavuttanut liki 4000 käyttäjää. Tulevaa vuotta varten suunnitellaan uudistuvaa Kirkkopuistossa Soi -graafista ilmettä.

Tapahtumaa ei olisi ollut mahdollista toteuttaa ilman sen suurta vapaaehtoisjoukkoa. Kaikkiaan mukana oli toteuttamassa 200 vapaaehtoista eri tehtävissä. Jokaisesta talkoolaisesta on ollut apua ja jokaisen työpanosta on arvostettu. Päätoimikunta aloittaa seuraavan vuoden suunnittelun ja vapaaehtoisten koordinoimisen jo syksystä alkaen.  Mukaan vapaaehtoistoimintaan pääsee ilmoittautumalla kirkkopuistossasoi@gmail.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä, samaan osoitteeseen voi lähettää omia kehittämisideoitaan.

Tapahtuman toiminnanjohtaja Heikki Nummijärvi piti tapahtumaa onnistuneena.

– Säät suosivat ja konsertit olivat hienoja, ohjelmisto oli kattava ja se oli monen ikäiselle. Mukana oli paljon uutta ja erilaista, Nummijärvi kuvailee.

Sekä Nummijärvi että työryhmä tahtoivat kiittää Jumalaa, että he saavat tehdä tapahtumaa Hänen kunniakseen.

Mon Jul 23 08:24:00 EEST 2018