Pori Organ käynnistyy tänään

Pääosin Keski-Porin kirkossa pidettävä urkufestivaali Pori Organ käynnistyy tänään maanantaina. Aloitustilaisuudessa esiintyy Porin Filharmoninen kuoro Ognian Vassilevin johdolla.

Illan muita esiintyjiä ovat Pia Freund, sopraano, Johann Tilli, basso, Ilpo Laspas, urut ja Mads Büchert, lyömäsoittimet. Kokoopano esittää Johannes Brahmsin teoksen Ein Deutsches Requiem.

Tämänkertaisilla urkufestivaaleilla on tapahtuman taiteellisen johtajan, Keski-Porin seurakunnan urkurin Juhani Romppasen mukaan tarjolla uutta ja erilaista vahvalla kansainvälisellä perusvireellä höystettynä. Kansainvälisesti kovia nimiä ovat esimerkiksi Notre Damen yksi pääurkuri Vincent Dubois ja puolalainen Karol Mossakowski.

Nyt 13. kerran järjestettävä urkufestivaali päättyy sunnuntaina ruotsalaisen Hans Fagiuksen Uudenkaupungin kirkossa pitämään esitykseen.

Lisätietoja tapahtumasta saa festivaalin sivuilta www.poriorgan.fi.

2018-06-11 11:35:00.0