Arto Huhtanen seurakuntayhtymän kiinteistöpäälliköksi

Porin yhteinen kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan keskiviikkona rakennusinsinööri Arto Huhtasen, 41, seurakuntayhtymän uudeksi kiinteistöpäälliköksi.

Valinta oli yksimielinen, ja se tapahtui kirkkoneuvoston esityksen mukaisesti.

Satakunnan ammattikorkeakoulussa rakennusinsinöörin tutkinnon vuonna 2006 suorittanut noormarkkulainen Huhtanen on tähän saakka toiminut Insinööritoimisto Tilatek Oy:n rakennussuunnittelijana.

Nykyinen kiinteistöpäällikkö Kalevi Lindfors jää eläkkeelle 1. lokakuuta alkaen. Väliajan hänen tehtäviään hoitaa vt:nä isännöitsijä Reijo Lehti.

Tilinpäätös tiedoksi

Kirkkovaltuusto myös hyväksyi Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen vuodelta 2017 ja myönsi tilivelvollisille vastuuvapauden kyseiseltä ajalta.

Tilinpäätöksen tulos viime vuodelta oli -123 900 euroa, mikä on selvästi parempi kuin tilikaudelle alun perin budjetoitu -809 000 euroa.

Tilinpäätös sisältää myös hautainhoitorahaston tilinpäätöksen, joka oli 319 300 euron verran ylijäämäinen.

Samoin seurakuntayhtymän henkilöstötilinpäätös merkittiin tiedoksi. Porin ev.lut. seurakuntayhtymässä oli viime vuonna 213 (209) vakituista ja 137 (149) määräaikaista työntekijää. Suluissa ovat toissavuoden vastaavat luvut.

Henkilövaihdos valtuustossa

Reijo Raitalan luottamustoimen katsottiin yhteisessä kirkkovaltuustossa päättyneen hänen muutettuaan toiseen seurakuntaan. Loppukaudeksi hänen tilalleen valittiin Mikael Ropo.

Kirkkovaltuusto päätti myös lakkauttaa Meri-Porin seurakunnan lapsityönohjaajan viran kesäkuun alusta alkaen.

2018-05-30 21:41:00.0