Ensi kesän Pori Organissa kansainvälisiä nimiä

Keski-Porin kirkossa pidettävä vuotuinen urkufestivaali Pori Organ järjestetään tänä vuonna 11.-17. kesäkuuta.

Festivaalin ulkomaisia urkurivieraita ovat vuonna 2016 Pariisin Notre-Dame katedraalin titulaire-urkuriksi nimetty ranskalainen Vincent Dubois, Gunnar Idenstam ja Hans Fagius ruotsista sekä vuoden 2013 Prahan kansainvälisen urkukilpailun voittaja puolalainen Karol Mossakowski.

Festivaalin avajaiskonsertissa maanantaina 11. kesäkuuta kuullaan Johannes Brahmsin Ein Deutsches Requiem. Teoksen esittävät Porin Filharmoninen Kuoro Ognian Vassilevin johdolla sekä Ilpo Laspas, urut ja Mads Büchert, lyömäsoittimet.

Pori Organ 2018 festivaalin Vuoden nuoreksi taiteilijaksi on valittu Aleksanteri Wallius. Hän konsertoi festivaalin päätöspäivänä sunnuntaina 17. kesäkuuta Keski-Porin kirkossa.

Liput tulevat ennakkomyyntiin16. huhtikuuta Info Kirjakaupassa Porissa.

Tarkempia tietoja Pori Organista saa osoitteesta www.poriorgan.fi.

2018-02-27 15:20:00.0