Uusimäki äänestettiin HTH-päälliköksi

Merikarvian seurakunnan talouspäällikkö, tradenomi (YAMK) Eeva Uusimäki valittiin äänestyksen jälkeen keskiviikkona 11. lokakuuta Porin ev.lut. seurakuntayhtymän uudeksi hallinto-, talous- ja henkilöstöpalveluiden päälliköksi Porin yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa.
Hän voitti virkaa tähän saakka oman toimensa ohella hoitaneen yhteisen seurakuntatyön päällikön, teologian maisteri Jari Suvilan äänin 31-18.

Syyskesällä auki olleeseen hallintopäällikön virkaan oli 16 hakijaa.

Pori jatkaa entisellä

veroprosentilla

Porin yhteinen kirkkovaltuusto päätti viime kokouksessaan säilyttää tuloveroprosentin entisessä 1,50:ssa. Prosentti on ollut sama jo vuodesta 2013 alkaen.

Nykyistä tuloveroprosenttia on seurakuntayhtymän taloussuunnitelmassa kaavailtu vuosille 2017-2019.

Sisäilmaremontti

alkuun Noormarkussa

Kiinteistöpäällikkö Kalevi Lindfors kertoi kirkkovaltuustolle menossa olevasta Noormarkun seurakuntatalon remontista. Viisi kuukautta kestävän remontin urakoitsija on Kullaan Restaurointi- ja Rakennuspalvelu Oy 123 000 euron hintaan.

Remontin taustalla ovat rakennuksen sisäilmaongelmat. Korjaustyössä salin lattiarakenne ja ulkoseinälevyt sekä eristeet metrin korkeuteen puretaan. Muilta osin lattian, ulkoseinien ja kantavien seinien raja tiivistetään.

Salin lattiarakenteet uusitaan ja pinnoitetaan laatalla. Rakenteeseen asennetaan lattialämmitys, jolloin saadaan lattian alla kulkevat lämpölinjat purettua. Salin matalan osan sisäkatto uusitaan.

Porin yhteinen kirkkovaltuusto siirsi kokouksessaan 140 000 euroa seurakuntatalon korjaukseen Käppärän hautausmaan ison siunauskappelin urkuhankkeesta ja Ahlaisten seurakuntakodin vesikaton korjauksesta.

Väinölän kirkkoon

täysremontti

Kirkkovaltuusto merkitsi tiedoksi Väinölän kirkon peruskorjauksen, joka alkaa helmikuussa ja kestää valtaosan vuotta.

Remontin yksi näkyvimpiä muutoksia on hissi, joka mahdollistaa eritoten liikuntaesteisten vaivattomamman liikkumisen yläkertaan.

Noin kaksi miljoonaa euroa maksava remontti on samalla seurakuntayhtymä ensi vuoden kallein yksittäinen investointi.

Wed Oct 11 21:47:20 EEST 2017