Kauneimmat Joululaulut soivat syrjäytymisvaarassa oleville nuorille

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat kirkoissa tänä jouluna jo 45. kerran. Laulu raikaa ensimmäisestä adventista 3.12. alkaen ja jatkuu aina loppiaiseen asti. Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut soivat kehitysmaiden nuorten hyväksi.

Seurakuntien ja Suomen Lähetysseuran yhteistyössä järjestämien yhteislaulutilaisuuksien suosio näyttää vuosi vuodelta vain kasvavan. Arviolta yli miljoona suomalaista kokoontuu yhteen laulamaan rakkaimpia joululauluja ja tekemään hyvää.

Kauneimpia Joululauluja lauletaan kirkkojen lisäksi muun muassa kuppiloissa, kauppakeskuksissa, ja kouluissa. Tämän lisäksi Kauneimpia JoululaulujaLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuvat laulamaan myös ulkosuomalaiset eri puolilla maailmaa ja vihkoja lähetetään tänäkin vuonna noin 20 maahaan.

Lähetysseura painattaa joka jouluksi lauluvihkon, josta löytyvät ne kaikkein perinteisimmät ja rakkaimmat joululaulut, joita ilman joulu ei tunnu joululta. Lisäksi mukana on myös pari uudempaa tai vähemmän tunnettua laulua. Kauneimmat Joululaulut -äänestyksen kärkikolmikko on pari viime vuotta pysytellyt samana, viime vuonna vain edellisvuoden ykkönen ja kakkonen vaihtoivat paikkaa: Suosikit olivat Varpunen jouluaamuna, Sydämeeni joulun teen ja Tulkoon joulu.

Seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran ulkomaiseen työhön. Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut soivat kehitysmaiden nuorten hyväksi.

Maailmassa on enemmän nuoria kuin koskaan – 1,8 miljardia. Yhdeksän nuorta kymmenestä asuu kehitysmaissa. Koulutuksen, toimeentulon ja hoivan puute voivat syrjäyttää nuoren pysyvästi. Suomen Lähetysseura tukee heikoimmassa asemassa olevia kehitysmaiden nuoria saamaan koulutuksen, ammatin ja toimeentulon. Verkkosivuilta löytyy esimerkkejä Lähetysseuran työstä nuorten hyväksi eri maissa.

Viime jouluna Kauneimmat Joululaulut keräsi kaikkien aikojen ennätystuloksen, runsaat 1 090 000 euroa. Varat käytetään heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi kehitysmaissa.

2017-10-06 12:19:48.0