Kirkkopuistossa Soi keräsi reilun 4 000 hengen yleisön

Keskiviikosta sunnuntaihin 12.–16. heinäkuuta kestänyt hengellisen musiikin Kirkkopuistossa Soi -tapahtuma keräsi noin 4 300 kuulijaa Keski-Porin kirkkoon ja kirkkopuistoon.

Konserttien lisäksi myös kahvilassa kävi paljon asiakkaita. Sää oli erinomainen lähes koko tapahtuman ajan, poikkeuksena torstai, jolloin satoi. Kuitenkin vain yksi ulkoilmakonsertti siirrettiin kirkkoon, kovan tuulen takia.

Eniten väkeä oli kerralla paikalla sekä keskiviikkona että perjantaina. Keskiviikkoiltana kuultiin Kirkko SuomiAreenalla ja Pori Jazzin yhteistyönä toteutettu upea Heikki Sarmannon John the Baptist – Johannes Kastaja -oratorio. Perjantaina alkuillasta puolestaan esiintyi muutaman vuoden aikana Kirkkopuistossa Soi -tapahtuman kestosuosikiksi vakiintunut Kristoffer Streng. Molemmat konsertit keräsivät noin 450 kuulijaa. Kokonaisuudessaan suosituin tapahtumapäivä oli perjantai noin 1 400 kuulijan kera, jolloin Strengin lisäksi esiintyivät Gospel Covertajat, KLS ja Ida Bois.

Tänä vuonna konserttien alkamisajankohdat yhtenäistettiin ja esiintyjiä valittiin eri musiikkilajeja ajatellen, sillä musiikkitarjonnasta haluttiin tehdä entistä monipuolisempi ja huomioida eri-ikäisten ihmisten erilaiset musiikkimaut. Myös ohjelmavihkoa uudistettiin ja sinne saatiin enemmän tietoa sekä artisteista että tapahtuman puitteista. Uutuutena oli myös Noora Kylväjän säveltämä ja sanoittama Kirkkopuiston tunnuslaulu, joka laulettiin päivittäin eri esiintyjien johdolla.

Päiviin sisältyi yhteensä 18 konserttia ja 17 yhtyettä. Esiintyjämäärä oli noin 100 henkilöä, lisäksi vielä John the Baptist -oratorion monihenkinen esiintyjäkaarti. Viisipäiväistä tapahtumaa pyöritti reilu 190 hengen vapaaehtoisjoukko ja eniten väkeä oli kahvilassa, noin 80 henkeä. Ilmaistapahtuma rahoitetaan Porin seurakuntien budjettivaroilla, vapaaehtoisten lahjoituksilla ja kirkkopuiston kahvilan tuotolla.

”Jälleen tänä vuonna olemme saaneet olla täyttämässä Jumalalta tullutta tehtävää ja näkyä parhaamme mukaan”, toteaa toiminnanjohtaja Heikki Nummijärvi. Hän kertoo olevansa kiitollinen siitä, että tapahtuma sujui hyvin, ilman ongelmia tai häiriöitä ja että kokonaisuutta ajatellen ilmatkin suosivat. Erityisen kiitoksen Nummijärvi haluaa antaa kaikille mukana olleille vapaaehtoisille, sillä Kirkkopuistossa Soi -tapahtuma ei olisi mahdollinen ilman suurta vapaaehtoisten joukkoa. Lisäksi hän kiittää myös Jumalaa ja pitää upeana asiana sitä, että niin laaja joukko kristittyjä artisteja kertoo uskostaan ja Jeesuksesta omien lahjojensa kautta.

2017-07-18 14:45:38.0