Sotevaalipaneelin tulos: Kirkkoa tarvitaan

Porin seurakuntakeskuksessa torstai-iltana pidetyn sote-aiheisen vaalipaneelin tärkein johtopäätös oli se, että kirkolla on toimintojensa kautta paljon kosketuspintaa soteen ja että kirkkoa tarvitaan tässä mukana.

Ehdokkaita oli paneelissa kaikkiaan 9, joista entinen kokoomuspoliitikko Jouni Lehtimäki edusti omaa yhden hengen ryhmäänsä. Kaikki ehdokkaat löysivät vuorollaan esimerkkejä siitä, mitä yhteisiä kosketuspintoja kirkolla on soten piirissä olevien toimintojen kanssa.

Satasote-työryhmän puheenjohtaja, Porin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Juha Vasama (kok.) myös vakuutti, että ainakin Satakunnassa sote toteutuu alkuperäisen aikataulun mukaisesti.

Paneelia oli seuraamassa noin 50 henkeä. Tilaisuuden juonsi Porin ev.lut. seurakuntayhtymän hallintopäällikkö Jari Suvila.

2017-03-24 10:43:01.0