Seurakuntyhtymä järjestää sote-vaalipaneelin

Mukaan toivotaan edustajia kaikista Porin seudulla kuntavaaleihin ehdokkaita asettaneista puolueista.

Vaalipaneeli järjestetään to 23.3.2017 klo 18.00 alkaen otsikolla ”Kirkko ja sote — kuka välittää ihmisestä?”

Paikka on Porin seurakuntakeskuksen (os. Itäpuisto 14) 2. kerros. Paneelin kesto on noin puolitoista tuntia.

Mukana ovat kuntavaaliehdokkaat Kaarina Ranne (vihr.), Pekka Lundgren (komm.), Juha Vasama (kok.), Diana Bergroth-Lampinen (sd.), Irma Roininen (kd.), Arto Nurmi (ps.), Marita Salmio (kesk.) sekä Jouni Lehtimäki omana ryhmänään.
Sotesta keskusteleminen on tärkeää siksikin, koska kyseessä on yksi itsenäisyyden ajan suurimmista rakenneuudistuksista, joka lisäksi koskettaa kaikkia suomalaisia tavalla tai toisella heidän arjessaan.
Tämän vuoksi sote on myös kirkolle merkittävä asia. Kirkon kosketuspinta hyvinvointi- ja sosiaalipalveluihin on oman toiminnan kautta kattava.
Seurakuntayhtymä on lähettänyt etukäteen jokaiselle paneeliin osallistuvalle kirkon valmistamaa sote-materiaalia. Myös puolueet ovat saaneet saman materiaalin.
Paneelin kahvitarjoilusta vastaa kehitysvammaisten Akselin Pannu ja Myssy Satakunnan sairaanhoitopiirin sosiaalipalveluista.

Kaikki asiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita paikan päälle kuuntelemaan ja kommentoimaan paneelikeskustelua.

2017-03-03 09:47:00.0