Tammikuun uutiset porievl.fi -sivuilta

Alla kootusti 30.1. 2017 käyttöönotettujen kirkkoporissa.fi -verkkosivujen myötä poistuneilla porievl.fi -sivuilla tammikuussa 2017 julkaistut uutiset.

Viimeksi päivitetty 26.01.2017 10:45

Lukkari-sivusto käyttöön maanantaina

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän nettisivusto uusiutuu tulevana maanantaina 30.1. klo 10.00 alkaen. Tuolloin otetaan käyttöön Kirkkohallituksen standardien mukainen Lukkari-sivusto, joka jo nyt on käytössä yli sadalla seurakunnalla.

Uuden verkkosivuston osoite on kirkkoporissa.fi, mutta vanha osoite porievl.fi ohjautuu automaattisesti uusille sivuille.

Lukkari on räätälöity seurakuntien tarpeisiin. Lukkarilla tehdyt verkkosivustot mukautuvat automaattisesti erikokoisiin päätelaitteisiin, eli ne toimivat sujuvasti myös älypuhelimilla ja tableteilla.

Lukkari-aikaan astuminen merkitsee myös yhtymän tiedonkulun paranemista. Tarkoituksena on se, että seurakuntien työntekijät pääsevät itse päivittämään vastuualueellaan olevia tapahtumia ja muita tietoja verkkosivuille. Tavoitteena on se, että tapahtumat olisivat netissä kaikkien nähtävillä viimeistään kaksi viikkoa ennen h-hetkeä.

Yhtymän viestintäyksikkö on antanut työntekijöille Lukkari-koulutusta tammikuun aikana. Jälkihoitoa on tarkoitus jatkaa kevään aikana tarpeen mukaan. Lisää koulutusta annetaan myöhemmin myös niille työntekijoille, jotka haluavat saada sivustoa varten laajemmat päivitysoikeudet.

Viimeksi päivitetty 23.01.2017 14:33

Saine jatkaa Porin kirkkovaltuuston puheenjohtajana

Henkilövalinnat sävyttivät keskiviikkona 18. tammikuuta kokoontunutta Porin yhteisen kirkkovaltuuston kokousta.

Valtuusto vahvisti vaalikauden puolivälin kokouksessaan, että puheenjohtajana jatkaa ensi vuoden eli vaalikauden loppuun asti Harri Saine. Varapuheenjohtajaksi valittiin Lea Peltomäki.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana vaalikauden loppuun asti niin ikään jatkaa Marjatta Salonen.

Yhteiseen kirkkoneuvostoon valittiin jäsenet jäljellä olevaksi vaalikaudeksi.

Jäsenet ovat (suluissa varajäsenet):

Marjatta Salonen (Eino Koivusaari)

Ritva Mönkkönen (Juuso Karihaara),

Hanna Sinisalmi (Paula Toivanen),

Simo Korpela (Antti Linnainmaa),

Matti Säämäki (Arja-Leena Rouvali),

Janne Heilimä (Anne Kause),

Erkki Nevanranta (Erkki Halonen),

Anita Kamppi (Tellervo Kuusiranta),

Miia Turunen (Reijo Raitala),

Kristiina Huhtanen (Helvi Walli),

Antti Pekola (Elina Lund),

Sonja Myllykoski (Päivi Yli-Kauhaluoma-Nurmi),

Esa Anttila (Matti Mäntylä).

Pihlavan alttarimuutos hyväksyttiin

Pihlavan kirkon alttarimuutos sai lopullisen ja yksimielisen siunauksensa kokouksessa. Samalla tehty päätös päätettiin lähettää Kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Liikuntaesteisten on tähän saakka ollut ehtoollisen yhteydessä hankala käyttää kirkon alttarikaidetta ehtoollisen yhteydessä.

Edessä olevien muutosten seurauksena alttarikaide siirretään portaalle ja mitoitetaan käytölle sopivaksi. Samalla poistuu tarve liikuntaesteisten luiskan rakentamiselle.

Teljälle resursseja lähetystyöhön

Teljän seurakunnan ylimääräisen lehtorin virka lakkautetaan ja tilalle perustetaan lähetys- ja kansainvälisen työn sihteerin virka. Virka perustetaan kokoaikaisena, mutta täytetään osa-aikaisesti.

Virkaratkaisun yhtenä tekijänä on se, että seurakunnan vireä lähetystyö, ystävyysseurakuntatyö sekä kansainvälinen työ tarvitsevat lisätyöntekijäresursseja.

Kirkon mediasäätiön hallintoneuvoston varsinaiseksi jäseneksi kirkkovaltuusto nimesi Leena Kallionsivun ja varajäseneksi Katri Hirvolan.

Kyseessä on vuonna 2019 päättyvästä kolmivuotiskaudesta.

Viimeksi päivitetty 03.01.2017 10:59

Laviassa luvassa virsimaraton loppiaisena

Lavian seurakunnassa käynnistyy loppiaisena vuoden avajaismessun jälkeen virsimaraton, jonka aikana lauletaan läpi uudistuneen virsikirjan kaikki runsaat 800 virttä.

— Tarkoituksemme on vetää koko virsikirja läpi nonstoppina vuorokauden ympäri. Arvioimme, että viikonloppu riittää tähän. Kanttoreita olemme tähän urakkaan varanneet kaikkiaan neljä, kertoo kirkkoherra Anna-Kaisa Hautala. Hän odottaa, että osallistujat pääsevät kokemaan hienoja elämyksiä.

Virsimaraton alkaa perjantaina 6.1.2017 klo 12.00 vuoden avausmessun jälkeen seurakuntakodilla, os. Tampereentie 30. Kaikki ovat tervetulleita mukaan.

2017-01-30 11:41:01.0