Hää- ja kastepäivä 1.7.2017

Teljän kirkossa pääsee helposti naimisiin lauantaina 1. heinäkuuta 2017.
Vihkisormukset hiekalla.

Vihkiajan voi halutessaan varata valmiiksi Porin Teljän seurakuntatoimistosta, mutta paikalle voi tulla myös ilman ajanvarausta, eikä vihkiminen maksa mitään. Vihkitoimitukseen ei tarvita myöskään todistajia, mutta omat läheiset voi tietenkin kutsua mukaan. Seurakunta antaa lahjaksi vihkiraamatun ja tarjoaa kakkukahvit.

Vihki- ja kastepäivä alkaa klo 12 ja päättyy klo 21. Vihille tultaessa pitää olla mukana todistus avioliiton esteiden tutkinnasta, eli kuulutukset, jotka voi hakea viimeistään viikkoa ennen. Kuulutukset ovat voimassa 4 kuukautta, eli aikaisintaan ne voi hakea maaliskuun alkupuolella. Kirkollinen vihkiminen edellyttää kirkon jäsenyyttä ja rippikoulun käymistä. Jos rippikoulu on käymättä, ehtii aikuisrippikoulun vielä suorittaa.

Kirkollisen vihkimisen edellytykset voi tarkistaa seurakuntayhtymästä (p. 02 623 8700).

Samaan aikaan on Teljän kirkossa myös kastepäivä. Kastetilaisuuteen järjestyy tarvittaessa myös kummit. Myös kastepäivään voi tulla ilman ennakkoilmoittautumista.

2017-01-02 14:53:01.0