Ylityksiä melkein 400 000 euron edestä

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän viime vuoden talousarvion toteutumassa tapahtui viisi sitovan erän ylittymistä.

Tilinpäätöksen käyttötalousosassa ylittyivät Meri-Porin ja Porin Teljän seurakuntien toimintayksiköt sekä hautauspalveluiden ja kiinteistöpalveluiden pääluokat. Tuloslaskelmaosasta ylittyivät maksut keskusrahastolle.

Yhteensä ylityksiä tuli runsaat 397 000 euroa. Suurin yksittäinen ylitys eli 234 000 euroa tuli kiinteistöpalveluille. Näin ollen kyseisen yksikön viime vuoden taloustoteutuma oli 108,9 prosenttia.

Meri-Porin ylitysprosentti oli 106,3, Porin Teljän 104,3, hautaustoimen 103 ja keskusrahastomaksujen 100,9.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se hyväksyy ylitykset. Samalla se pyytää ylittäneiltä yksiköiltä selvityksen huhtikuun loppuun mennessä nettomenojen ylityksestä ja toimenpiteistä, joilla toiminta sopeutetaan sitovuustasolle.

Wed Mar 27 19:07:00 EET 2024