Lähetysmäärärahoista kaksi äänestystä budjetin yhteydessä

Porin yhteinen kirkkovaltuusto käsitteli keskiviikkoisessa budjettikokouksessaan runsaan tunnin verran budjetin yhteydessä olevaa kohtaa lähetysmäärärahoista.

Laura Pullisen esitys siitä, että lähetysmäärärahoista kirkon virallisille lähetysjärjestöille päätetään vasta sitten, kun on päätetty jakoperusteista, voitti äänin 24-22, Simo Korpelan esityksen siitä, että määrärahat jaetaan budjetissa esitetyn mukaisesti.

Toinen samaan pykälään liittyvä äänestys koski sitä, onko lähetysmäärärahojen korotus budjetissa esitetty 2,4 prosenttia vai Janne Heilimän esittämä 2,2 prosenttia. Heilimän esitys hävisi kirkkoneuvoston esitykselle täpärästi äänin 23-22 yhden äänestäessä tyhjää.

Muilta osin Porin ev.lut. seurakuntayhtymän ensi vuoden budjetti hyväksyttiin ilman äänestyksiä.

2023-12-13 23:57:00.0