Yhtymän tammi-syyskuun tulos vuodentakaista parempi

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tilikauden tulos on yhdeksän kuukauden jälkeen 1,86 miljoonaa euroa positiivinen ja tulos on talousarvion nollatulokseen verrattuna saman verran parempi.

Tulos on hyvä ja viime vuoteen verrattuna lähes kaksi ja puolikertainen, koska verotulojen kasvu on ollut voimakasta kuluvana vuonna. Myös rahoitustulot ovat selvästi lisääntyneet.

Tammi-syyskuun nettomenot ovat lähes yli puoli miljoonaa euroa suuremmat kuin viime vuonna. Henkilöstömenot ovat hieman alentuneet, mutta muut kuin henkilöstömenot ovat lisääntyneet 17,7 prosenttia.

HTH-päällikkö Eeva Uusimäki ei tässä vaiheessa halua arvioida koko vuoden tulosta eritoten rahoitustuottoihin liittyvien epävarmuuksien takia.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto sai osavuosituloksen tiedoksi keskiviikkoisessa kokouksessaan.

Wed Nov 29 20:03:35 EET 2023