Sijoitustuotot neljä prosenttia vuodentakaista paremmat

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tammi-kesäkuun kaikki sijoitustuotot ovat vajaa neljä prosenttia suuremmat verrattuna edellisvuoden sijoitustuottoihin.

Sijoittamisen näkökulmasta vuoden alkupuoli oli kohtalainen, vaikka kurssitaso helmikuun jälkeen on ollut laskeva. Kurssitaso aleni alkuvuoden aikana kahdeksan prosenttia.

Tuottoja paransi yritysten hyvä tilanne sekä talouden ja työllisyyden kehitys. Sijoitusten arvonalennusten määrää ei lasketa puolivuotisraporttiin, mutta niiden vaikutus tulokseen olisi vuoden puolivälissä negatiivinen.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän sijoitusten nettotuotot olivat yhteensä runsaat 337 000 euroa. Sijoitusten osaketuotot olivat asetetun tuottotavoitteen mukaisia. Sijoitustuotot kasvoivat alkuvuoden aikana yli kaksinkertaisiksi ja yli 200 000 euroa viime vuoteen verrattuna.

Kiinteistöjen ja osakehuoneistojen nettotuotot olivat tammi-kesäkuussa yli 105 000 euroa.

Porin yhteinen kirkkovaltuusto sai asian tiedokseen tänään keskiviikkona.

2023-11-15 20:35:12.0