Porin kirkkoherroilta yhteinen kannanotto Varhilalle heikompiosaisten puolesta

Yhteisen kannanoton mukaan kuluneen vuoden aikana on tullut seurakuntien diakoniassa esiin, miten harkinnanvaraisia avustuksia on ollut aiempaa selkeästi vaikeampi saada ja monet elävät taloudellisessa ahdingossa.

"Asiakas, tai heidän puolestaan diakoniatyöntekijä, ei ole enää saanut yhteyttä puhelimitse kiireellisissäkään tapauksissa. Tämä on vaikeuttanut vakavastiperustoimeentuloa. Lisäksi julkiseen terveydenhoitoon pääsyssä on haasteita ja pienituloiset joutuvat usein ottamaan lainaa selviytyäkseen arjesta.

Olemme hyvin tietoisia hyvinvointialueiden haastavasta taloudellisesta tilanteesta. Siitä huolimatta ilmaisemme vakavan huolemme ihmisten hyvinvoinnin vaikeutumisesta tällä avoimella kirjeellä."

Avoin kirje on julkaistu ainakin Satakunnan Kansassa.

2023-08-30 15:56:43.0