Viime vuoden tilinpäätös hyväksyttiin

Porin yhteinen kirkkovaltuusto on kokouksessaan tänä iltana yksimielisesti hyväksynyt Porin ev.lut. seurakuntayhtymän viime vuoden tilinpäätöksen. Tilikauden tulos on 244 900 euroa positiivinen ennen tilinpäätösjärjestelyjä.

Tilinpäätös muodostui arviota paremmaksi verotulojen runsaan 694 000 euron suuruisen arvion ylityksen vuoksi. Henkilöstökulujen toteutuma alitti arvion 3,6 prosentilla, mutta muut kuin henkilöstömenot ylittivät arvion 11,5 prosentilla. Tämä vaikutti siihen, että kokonaiskulut yhteensä ylittivät arvion 1,3 prosentilla.

Toimintatuotot ylittivät arvion lähes 12 prosenttia, mikä kompensoi toimintakulujen ylityksen ja johti toimintakatteen nettomenojen alittumiseen runsaalla prosentilla.

Kirkollisverotuotot ylittivät arvion viidellä prosentilla. Sijoitustuottojen netto alitti arvion runsaalla 743 000 eurolla, mikä heikensi tulosta selvästi lisää. Sijoitusten arvonalennuksia kirjattiin nettona noin 579 000 euroa, koska viime vuonna maailmanlaajuinen tilanne sodan, hintakriisien ja korkojen nousun keskellä heikensi merkittävästi sijoitusmarkkinoita.

Talousarvion investointiosan toteutumaprosentti on 88,6.

Wed May 31 21:00:02 EEST 2023