Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle hyökkäyssodan vuosipäivänä perjantaina 24. helmikuuta

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakunnat ympäri maan osoittamaan tukeaan Ukrainalle Venäjän aloittaman hyökkäyssodan alkamisen vuosipäivänä perjantaina 24. helmikuuta.

Tällöin kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle klo 12.00 alkaen.

Seurakunnissa rukoillaan Ukrainan ja ukrainalaisten puolesta vuosipäivää seuraavana sunnuntaina ja edelleen tulevissa jumalanpalveluksissa sekä järjestetään rukoushetkiä ukrainalaisten tueksi.

Suomen ev.lut. kirkon piispat ovat myös rohkaisseet seurakuntia järjestämään tukitapahtumia yhdessä muiden tahojen kanssa ja rakentamaan yhteyttä ukrainalaispakolaisiin Suomessa. Lisäksi piispat kannustaat muistamaan Ukrainaa rukouksissa, lahjoittamaan alueella toimiville avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa oleville ukrainalaisille.

2023-02-17 14:38:09.0