Lähetysmäärärahoista äänestys valtuustossa

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän kirkon lähetysjärjestöille ja kansainväliseen diakoniaan varattua määrärahaa nostetaan kirkkovaltuuston tekemän päätöksen mukaan 2,2 prosenttiin kirkollisverotuotoista vuodelle 2023.

Yhteisiin varauksiin on varattu määräraha 282 600 euroa, joka 0,2 prosenttiyksikön korottamisen jälkeen olisi hieman yli 310 000 euroa.

Yhteinen kirkkovaltuusto joutui kokouksessaan tänään keskiviikkona äänestämään asiasta. Äänin 23-12 Meri-Porin Janne Heilimän äänestäessä tyhjää se päätti, että kyseistä määrärahaa ensi vuodelle voidaan korottaa.

Hävinneen esityksen teki valtuutettu Miia Turunen Katri Hirvolan ja Anne Liinamaan kannattamana ja sen ajatus oli se, että lähetysmäärärahat pidettäisiin kahdessa prosentissa.

Wed Oct 12 20:46:00 EEST 2022