Seurakuntien rahanjakokaavasta halutaan tasapuolisempi

Noormarkun ja Meri-Porin kirkkovaltuutetut sekä seurakuntaneuvostojen jäsenet haluavat viime joulukuussa kirkkovaltuustossa hyväksytyn rahanjakokaavan kumoon ja tilalle kaikkia seurakuntia tasapuolisemmin kohtelevan mallin.

Porin yhteisessä kirkkovaltuustossa keskiviikkona esitetyn valtuustoaloitteen perusteluiksi esitetään muun muassa pitkiä välimatkoja kyseisessä kahdessa seurakunnassa, henkilöstön jaksamista sekä jäsenmäärän vähentymisen uhkaa, kun palveluita joudutaan pakosta supistamaan nykyisten määrärahojen puitteissa.

Aloitteen oli allekirjoittanut 15 kirkkovaltuutettua sekä 15 seurakuntaneuvoston jäsentä kummastakin seurakunnasta. Aloitteen esitteli kokouksessa kirkkovaltuutettu Helvi Walli Noormarkusta.

2022-06-01 21:07:00.0