Yhteisen kirkkoneuvoston kokous 30.3.2022

Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui keskiviikkona 30.3. Porin seurakuntakeskuksessa. Kokouksen esityslistaa edettiin ilman suurempia puheenvuoroja ja asiat hyväksyttiin esityksen mukaisesti.

Läpikäytäviä asioita olivat muun muassa seuraavat asiat:

Henkilöstömuutokset

Aluekeskusrekisterin rekisterinhoitajaksi on valittu Nina Roiha, joka on työskennellyt Porin ev.lut. seurakuntayhtymässä vuodesta 2015 alkaen.  Lisäksi Porin aluekeskusrekisteristä on jäämässä vanhuuseläkkeelle Sirpa Ikonen 1.11.2022 alkaen.

Lisätietoja antaa aluekeskusrekisterin johtaja Leena Pekola, puh. 044 730 9602, leena.pekola@evl.fi.

Yhteisen seurakuntatyön sairaalapastori Anne-Marie Hannus jää eläkkeelle virastaan 1.10.2022 alkaen

Yhtymän toimintakeskuksissa, Silokalliolla ja Junnilassa, aukeaa vastaavan kokin virka, johon hakuaika alkaa huhtikuussa. Toimintakeskusten uudeksi ruokapalveluvastaavaksi on valittu Anne-Mari Heiskala.

Seurakuntapalveluissa on ollut avoinna diakonian virka. Määräaikaan mennessä saapui 6 hakemusta. Hakijoiden joukosta virkaan tuli valituksi Pirjo Ojavalli.

Lisätietoja antaa yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jari Suvila, puh. 0400 309 808, jari.suvila@evl.fi

Talous

Sijoittamisen näkökulmasta vuosi 2021 oli kohtuullisen hyvä. Porin ev.lut. seurakuntayhtymän sijoitusten nettotuotot olivat ennen arvonalennuksia 446.974 euroa. Tuotot voidaan eritellä osakesijoituksiin, korkosijoituksiin ja vaihtoehtoisiin sijoituksiin.

Myös hautainhoitorahaston nettosijoitustuotot ylittivät talousarviotavoitteen.

Tilinpäätöksessä käyttötalousosassa tapahtui talousarvion ylitys vuodelta 2021. Kiinteistöpalveluiden budjetti ylittyi 0,8 prosenttia. Ylitys ilmentyi vasta toimintavuoden lopussa, kun laskuja tuli arvoitua enemmän.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tilinpäätös vuodelle 2021 oli 1.551.926,51 euroa. Arviota paljon parempi tulos selittyy muun muassa 771.000 euron suuruisen nettomenoarvion alitus. Henkilöstömenojen toteuma alittui lähes viidellä prosentilla. Lisäksi kirkollisverotuotot laskivat odotettua vähemmän.

Lisätietoja antaa hallinto-, talous- ja henkilöstöpalvelujen päällikkö Eeva Uusimäki, puh. 0400 309 770, eeva.uusimaki@evl.fi

Muuta

Yhteisen kirkkoneuvoston paikkajako vaalikaudelle 2023–2026 on esitetty seuraavasti: Keski-Pori 16 valtuutettua, Porin Teljä 14 valtuutettua, Länsi-Pori 10 valtuutettua, Noormarkku 6 valtuutettua ja Meri-Pori 5 valtuutettua. Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että vahvistaa edellä mainitut paikkajaot.

Yhteinen kirkkoneuvosto asettaa seurakuntavaaleja varten keskusvaalitoimikunnan 31.5.2022 mennessä.

Porin metsähautausmaalle on suunnitteilla rakentaa uusi krematorio, joka vastaisi ympäristövaatimuksiin. Suunnittelukokouksia on pidetty kuukausittain suunnitelmien mukaisesti.

Lisätietoja krematoriosta antaa kiinteistöpäällikkö Arto Huhtanen, puh. 0400 309 730, arto.huhtanen@evl.fi

2022-03-30 20:03:00.0