Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Keräyksen tuotosta 60 % menee Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun. 20 % käytetään vuosittain valittavaan kohteeseen Suomessa ja 20 % kirkon ja seurakuntien tekemään avustustyöhön.

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti.

Tule mukaan kerääjäksi!

Kanna kortesi kekoon yhteisvastuukerääjänä tai avusta seurakuntien Yhteisvastuu-tapahtumien järjestelyissä. Jos haluat lähteä kerääjäksi, ota yhteyttä seurakuntasi diakoniatyöntekijöihin.

Lipaskeräys

Lipaskeräys on yhä suositumpaa etenkin suurissa kaupungeissa. Lipaskerääjänä saat seurakunnastasi Yhteisvastuun virallisilla tunnuksilla ja keräysluvalla varustetun rahalippaan, jonka kanssa lähdet kiertelemään kaupungille ja nappaat ohikulkijoita hihasta. Lipaskeräykset järjestetään usein kauppojen ja ostoskeskusten edustoilla tiettyinä päivinä. Voit itse valita, kuinka paljon ajastasi haluat antaa keräykselle.

Listakeräys

Listakerääjänä saat seurakunnastasi virallisen, keräysluvalla varustetun Yhteisvastuukeräyslistan. Ota lista mukaasi keväiselle lenkille ja kilauttele ohikulkiessasi naapuruston ovikelloja. Ihmiset lahjoittavat haluamansa summan Yhteisvastuulle ja kirjoittavat nimensä listaan. Sinä puolestasi huolehdit rahojen tilittämisestä seurakunnan nimeämälle henkilölle.

Lahjoita keräykseen

Laita hyvä liikkeelle. Voit lahjoittaa yhteisvastuukeräykseen ympäri vuoden. Kiitos!

Voit lahjoittaa  yhteisvastuulle tallentamalla tilille:

Aktia
FI82 4055 0010 4148 41

Nordea
FI16 2089 1800 0067 75

Osuuspankki
FI14 5000 0120 2362 28

MobilePay

Tee maksu MobilePay-sovelluksella numeroon:

Puhelimella

lähettämällä tekstiviestin numeroon 16588
Kirjoita viestikenttään
APU5 (5 €)
APU10 (10 €)
APU20 (20 €)

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Lisätietoa Yhteisvastuu-keräyksestäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteisvastuukeräyksen sydän-logo.