Yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä

Porin ev. lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui keskiviikkona 21. kesäkuuta.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 21.6.2017, että se käynnistää Noormarkun seurakuntatalon sisäilmaongelmien korjaustyöt syksyllä 2017. Lisäksi Kirkkoneuvosto esittää Yhteiselle Kirkkovaltuustolle, että se päättää siirtää Noormarkun seurakuntatalon korjaukseen yhteensä 140 000 euroa Käppärän hautausmaan ison siunauskappelin urkuhankkeesta ja Ahlaisten seurakuntakodin vesikaton korjaamisesta.

Yhteinen Kirkkoneuvosto hyväksyi anomuksen valtakunnallisen Evankeliumijuhlan pitämisestä Porissa 28.–30.6.2019.

Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen toiminnanjohtaja Tom Säilä ja kotimaantyön johtaja Juhana Tarvainen lähettivät yhteiselle kirkkoneuvostolle anomuksen valtakunnallisen Evankeliumijuhlan pitämisestä Porissa 28.–30.6.2019.

Valtakunnallinen Evankeliumijuhla on Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen vuosi- ja kesäjuhla, joka pidetään juhannuksen jälkeisenä viikonloppuna vuosittain eri puolilla Suomea.

Vuonna 2016 juhla järjestettiin Virroilla, tänä vuonna Helsingissä ja vuonna 2018 se järjestetään Kalajoella.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan, että Porin ev.lut. seurakunnat osallistuvat yhteistyössä Porissa vuonna 2019 järjestettävän SLEY:n valtakunnallisen Evankeliumijuhlan järjestelyihin.

2017-06-21 18:20:32.0