Porin ev.lut. seurakuntien paikallisseurakunnat

Lavian liityttyä Noormarkun seurakuntaan Porin seurakuntayhtymässä on v. 2021 alusta viisi (5) paikallisseurakuntaa:

Seurakunnat ovat toiminnallisesti itsenäisiä. Paikallisseurakunnan hallinnosta vastaa seurakuntaneuvosto, jonka puheenjohtajana toimii kirkkoherra. Seurakuntaneuvostojen jäsenet valitaan seurakuntavaaleilla neljäksi vuodeksi kerrallaan.

Seurakuntien aluejako

Porin ev.lut. seurakuntien seurakuntarajat selviävät karttasovelluksella.

Avaa kartta tästä uuteen ikkunaan.

Karttaa voi zoomata saumattomasti. Jos haluat selvittää, minkä seurakunnan alueeseen tietty osoite kuuluu, voit syöttää tekstikenttään osoitteen, jolloin kartalle tulee merkki rakennuksen kohdalle. Zoomaamalla karttaa sisään tai ulos pääset tarkastamaan, minkä seurakunnan alueella merkki on.

Tämän karttapohjan osoitehaun antama postinumero ei Porin alueella kaikkialla anna oikeaa numeroa.
Ajantasaisia postinumeroita kannattaa hakea Postin sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. ​​​​

Mikäli huomaat seurakuntien rajoissa virheitä, ilmoitathan niistä nettisivun Palaute-toiminnon kautta, kiitos.