Keski-Porin kirkon iltamusiikki, Camille Déruelle, urut, Ranska

su 7.4. klo 18.00
Camille Déruelle

Keski-Porin kirkko

Pariisin St. Bernard de la Chapelle – kirkon urkuri Camille Déruelle soittaa Keski-Porin kirkon iltamusiikkisarjan huhtikuun konsertissa sunnuntaina 7.4. klo 18 mm. Nadia Boulangerin, Gabriel Piernén ja César Franckin musiikkia. Camille Déruelle opiskeli urkujensoittoa Pariisin Konservatoriossa Michelle Bouvardin ja Philippe Lefebvren johdolla suorittaen konserttidiplomin. Hän toimii urkurina Pariisin St. Bernard de la Chapelle – kirkossa. Siellä hänen työsoittiminaan ovat kahdet alkuperäiset Cavaillé-Coll -urut. Kirkon urkutoimikunnan puheenjohtajana hänen tehtävänään on valmistella näiden historiallisten urkujen restaurointia. Urkurin toimensa ohella Déruelle opettaa urkujensoittoa ja kamarimusiikkia Bry-sur-Marnen Konservatoriossa. Soolokonserttien lisäksi hän tekee yhteistyötä sekä laulajien (Audrey Bentley, Helena Mercier-Menachemoff) että monien instrumentalistien kanssa eri yhtyeissä (The Venticello, Esprits Barock Ensemble), hän konsertoi myös urkuduona Anna Homenyan kanssa. Camille Déruelle on voittanut useita urkukilpailuja Ranskassa ja noussut nuorien naisurkureiden eturiviin Euroopassa.

Vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Keski-Porin seurakunta

Urkuri