Kirkollinen Suomi-Areena on työn alla

Ensi kesän Suomi-Areenan rakentaminen on vireillä myös kirkollisessa maailmassa. Tulevan kirkollisen Suomi-Areenan rakenne on samanlainen kuin edellisinäkin vuosina ja sisältää siis muun muassa Erilaisen minglen, kansalaistorin, piispan iltahetket ja paneelin.

Tämän hetken tietojen mukaan paneelin aiheena on ”Onko luonto (p)yhä”? Laajemmin on kyse uskontojen suhteesta luontoon ja sen pyhyyteen ja merkitykseen. Ilmastonmuutos on luonnollisestikin yksi osa keskustelua.

Kirkkoa keskustelussa edustaa Turun tuore piispa Mari Leppänen, muut keskustelijat selviävät myöhemmin.

Piispoista ovat Leppäsen lisäksi mukana Kuopion piispa Jari Jolkkonen, Mikkelin piispa Seppo Häkkinen sekä kenttäpiispa Pekka Särkiö. He ovat Keski-Porin kirkossa pidettävien Piispan iltahetkien lisäksi kansalaisten tavattavissa myös Piispan torikahveilla.

Suomi-Areenan tekijät ovat luonnollisestikin varautuneet myös siihen, että tapahtuman suunnitelmat muuttuvat koronan vuoksi ja että uusia suunnitelmia on sen vuoksi jouduttava tekemään. On mahdollista, että tapahtuman rakentelussa voitaisiin ainakin osittain turvautua virtuaalisiin ratkaisuihin.

Suomi-Areena on määrä järjestää 15. kerran Porissa 12.–16. heinäkuuta.

2021-01-29 08:55:00.0