Turvapaikkatyö

”Totisesti: kaiken minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.” Matt. 25:40

”Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.” Matt. 25:45

"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” Matt. 7:12

Kristillisen uskon ja etiikan mukaan kaikkia hädässä ja avun tarpeessa olevia on autettava, ovatpa he sitten suomalaisia, ulkomaalaisia, kristittyjä tai muulla tavoin uskovia. Kristittyjen tehtävä on auttaa kaikkia, uskontoon, ihonväriin, sukupuoleen tai kansallisuuteen katsomatta.

Porin Teljän seurakunta auttaa turvapaikanhakijoita Suomen ekumeenisen neuvoston Kirkko turvapaikkana -ohjeistuksen mukaisesti. Yhteistyössä viranomaisten kanssa on seurakuntamme auttanut monia saamaan turvapaikka-asiansa uuteen käsittelyyn, ja joissakin tapauksissa kielteinen päätös on peruttu ja turvapaikanhakijat ovat saaneet jäädä Suomeen.