Rippikoulu

Olet lämpimästi tervetullut rippikouluun!

Jos sinut on kastettu, sinulle on kasteesi yhteydessä luvattu, että saat kristillistä kasvatusta elämäsi matkalla. Rippikoulu on osa kristillistä kasvatusta, se on kirkon antamaa kasteopetusta. Rippikoulussa pääset miettimään yhdessä muiden kanssa ihmiselämään kuuluvia tärkeitä asioita.

Rippikoulun kokonaistuntimäärä on 80 tuntia ja se alkaa marraskuussa 2023 ja päättyy konfirmaatioon aktiivijakson jälkeen.

Sinut hyväksytään rippikoululaisten joukkoon juuri sellaisena kuin olet, ainoa edellytys on, että täytät vähintään 15 vuotta sinä vuonna, jona osallistut rippikouluun. Vuonna 2024 ripiltä pääsevät siis 2009 syntyneet ja sitä vanhemmat. Ilmoittautuminen rippikouluun alkaa 2.10.2023 klo 18.00 ja päättyy 8.10.23 klo 23.59.

Syyskussa kaikille kirkkoon kuuluville vuonna 2009 syntyneille nuorille tulee Ripari-esite postitse. Lehdestä löydät tietoa ripareista: ilmoittautumisohjeet ajankohdat, konfirmaatioajat ym.

Kirkkoon kuuluminen ei ole ehto, voit liittyä kirkkoon rippikoulusi yhteydessä. Myöskään se, että sinua ei ole kastettu ei ole este rippikoululle. Sinut voidaan kastaa rippikoulusi jälkeen ennen konfirmaatiota. Jos haluat riparille, etkä ole saanut Riparilehteä, voit tulla hakemaan sen Länsi - Porin seurakuntatoimistosta tai ota yhteyttä 0400-309 818 /Marja Lehtonen, marja.lehtonen@evl.fi.

Länsi-Porin seurakunnassa järjestetään myös yksityisiä rippikouluja aikuisille.

Tervetuloa!

Katso myös: