Unkari-työ

Noormarkun seurakunnan ja Budapestin Rakoskereszturin seurakunnan ystävyysseurakuntatoiminta alkoi virallisesti vuonna 1989. Rakoskeresztur on yksi Budapestin kaupunginosista ja sijaitsee noin 15 km päässä kaupungin keskustasta.

Seurakunta on pieni, koska luterilainen kirkko on Unkarissa vähemmistönä. Seurakunta on suurin piirtein samankokoinen kuin Noormarkun seurakunta.

Vierailemme toistemme luona ja saamme uusia ystäviä ja kulttuurivaihtoa yli rajojen. Noormarkun seurakunnan antama henkinen ja hengellinen tuki on tärkeää ystävyysseurakunnallemme. Rukouksissa muistamme toinen toisiamme.

Jos kiinnostuit ja haluat olla mukana Unkarityössämme, ota yhteyttä diakonissa Kristiina Johanssoniin.

Noormarkussa vietettyyn ystävyysseurakuntatoimintamme 20-vuotisjuhlaan terveisiä Rakoskereszturista lähetti kirkkoherra lopputervehdyksin:

Suuri on Jumala.
Hän on Jumalamme ajasta aikaan.
Hän johdattaa meitä ainiaan.
  Ps 48: 15