Musiikki

Tervetuloa nauttimaan Porin Teljän seurakunnan tarjoamasta musiikista!

Korkeatasoisen jumalanpalvelusmusiikin lisäksi Teljän seurakunta tarjoaa ympäri vuoden musiikkia
laidasta laitaan. Teljän kirkko toimii monipuolisena konserttisalina yhtä lailla solisteille ja kuoroille kuin myös urku- ja instrumenttimusiikille.

Perinteinen Suvi-illan Sävelhartaus -konserttisarja kutsuu loppukesällä Teljän kirkkoon musiikin ystäviä laajalta alueelta.

Katso tästä kuorojen esittelysivu. Muistathan, että seurakunnan kuorotoiminta on maksutonta.

Tervetuloa nauttimaan musiikista!

Tilaisuuden taitettu juliste.

Tikkutiistain Musiikkihartaus

Ti 26.3.2024 klo 19 Teljän kirkossa

Teljän Kamarikuoro joht.
Anne-Marie Grundstén
Johannes Pessi baritoni
Sinikka Hännikkälä sopraano
Marko Koskinen urut
Jarkko Willman hartaus

Ohjelmassa mm. W. A. Mozartin,
G. Fauren ja O. Merikannon musiikkia sekä Seppo Pänkäläisen Luukas-passio.

Locus iste - palmusunnuntain kuoromusiikkia

Teljän kirkossa on su 24.3.2024 klo 16

"Locus iste" on Anton Brucknerin (1824–1896) kenties tunnetuin kuoromotetti, joka kuvaa pyhyyden kokemusta kirkossa. Tapiolan Kamarikuoron palmusunnuntain konsertin on tarkoitus olla musiikillinen pyhä tila, jossa voi kokea pyhyyden kosketuksen ja virittäytyä hiljaiseen viikkoon. Kärsimyshistorian teemoja on Francis Poulencin (1899–1963) neljässä motetissa paastonajalle, jotka musiikiltaan keinahtelevat modernin ja perinteisen rajamailla. Kattaus täydentyy Felix Mendelssohnin (1809–1847) Jumalaan turvautumisesta kertovilla psalmisävellyksillä.

Espoolaisen Tapiolan Kamarikuoron perustivat 40 vuotta sitten kuuluisasta Tapiolan kuorosta aikuistuneet laulajat, jotka halusivat jatkaa laulamista yhdessä. Kuoron vuosiin on kuulunut useita levytyksiä, yhteistyötä pääkaupunkiseudun orkesterien kanssa sekä esiintymisiä niin kotimaisilla festivaaleilla kuin ulkomailla. Kuoroa on johtanut jo yli 20 vuotta professori Hannu Norjanen.

Konsertti Locus iste - palmusunnuntain kuoromusiikkia Teljän kirkossa 24.3. klo 16. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Kanttori
Porin Teljän seurakunta

vapaapäivät yleensä ma ja ti

Kanttori