JUMALANPALVELUSELÄMÄ

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän sydän

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus on mahdollisuus pysähtyä ja hiljentyä Kaikkivaltiaan kasvojen edessä. Jumala tulee meitä lähelle rukouksessa, Raamatun sanassa ja ehtoollisessa. Jokainen messu on kuin pieni pääsiäinen, jossa kokoonnumme seurakuntana iloitsemaan ylösnousseesta Herrastamme.

Tule sellaisena kuin olet!

Porin Teljän kirkossa vietetään messua joka sunnuntai klo 10.00. Messun jälkeen olet tervetullut jäämään kirkkokahveille. Lisäksi pyhäpäivinä järjestetään messuja, sanajumalanpalveluksia tai hartaushetkiä.

Lisäksi:

• Väinölän kirkossa messu sunnuntaisin klo 16.00.

• Martintalossa messu joka toinen sunnuntai klo 14.00.

• Vietämme myös erilaisia erityismessuja pitkin vuotta, kuten Taizé-messuja, hiljaisuuden messuja ja virsimessuja. Katso tapahtumat!

"Sallikaa lasten tulla minun luokseni"

Seurakunta on kasvupaikka, syli ja koti. Jumalanpalvelus on myös lasten ja perheiden juhla.

Kirkossamme on lapsille tarkoitettu hiljainen leikkinurkka, Nooan arkki, jossa he voivat oleskella ja touhuta jumalanpalveluksen aikana.

Jumalanpalveluksen aikana järjestetään myös pyhäkoulu, jossa lapset pääsevät tutustumaan Raamatun kertomuksiin.

Jumalanpalveluksessa seurakunta rukoilee viikon aikana kastettujen lasten ja heidän vanhempiensa, isovanhempiensa ja kummiensa puolesta. Samalla heille ripustetaan oma nimikkokala Teljän kirkon seinällä olevaan kasteverkkoon, Pietarin kalansaaliiseen. Kasteperheitä kutsutaan ripustamaan oman lapsensa nimikkokala.

Perhemessuissa otetaan erityisesti huomioon lapsiperheet perinteistä messua soveltaen ja lyhentäen. Lasten on helppo osallistua messuun esimerkiksi kaikulaulun kautta, ja eri ikäiset lapset voivat tulla vanhempiensa kanssa ehtoollispöytään joko nauttimaan ehtoollisen tai siunattavaksi. Katso seuraavan perhemessun ajankohta tapahtumista tai ole yhteydessä Noora Tapiaiseen.

Vapaaehtoiset jumalanpalveluksissa

Jotta jumalanpalvelus olisi seurakuntalaisten näköinen, tarvitaan heitä mukaan monenlaisiin tehtäviin. Vapaaehtoiset seurakuntalaiset voivat palvella jumalanpalveluksessa esimerkiksi esirukoilijoina, tekstinlukijoina tai ehtoollisavustajina. Jos haluat olla mukana toteuttamassa yhteistä juhlaamme, ota yhteyttä Silja-Maaria Kavastoon.

Jos olet kiinnostunut palvelemaan jumalanpalveluksen musiikissa, tai haluat kuorosi tai soitinryhmäsi kanssa rikastuttaa jumalanpalveluksemme musiikkielämää, otathan yhteyttä kanttoreihimme. He kertovat mahdollisuuksista ja ottavat mielellään mukaan iloa kaikille tuovaan musiikkitoimintaan.

Aikuisten pyhäkoulu ja raamattuopetus

Kerran kuukaudessa Teljän kirkon pääjumalanpalveluksen kirkkokahvien jälkeen järjestetään kirkkosalissa aikuisten pyhäkoulua.

Joka sunnuntai järjestämme myös seurakuntamme maahanmuuttajille suunnattua raamattuopetusta kirkkokahvien jälkeen. Aiheena on kyseisen kirkkovuoden sunnuntain aiheet ja tekstit. Olet kuitenkin tervetullut osallistumaan, vaikka et olisikaan maahanmuuttaja.