Vapaaehtoistyö

Olisiko sinulla aikaa ja mahdollisuus tulla vapaaehtoistyöhön? Kiinnostaisiko sinua esim. kirppistoiminta, kahvitusapu, lähimmäispalvelu tai vaikkapa jumalanpalveluksissa kolehdin kerääminen tai tekstien lukeminen?  Haluaisitko toimia kivan ryhmän vetäjänä?

Voit myös itse rohkeasti kertoa millaista vapaaehtoistyötä haluaisit tehdä, mikä olisi itsellesi se luontevin tapa toimia?

Diakoniatyössä on tarjolla vapaaehtoistehtäviä yksittäisissä tilanteissa ja säännöllisessä toiminnassa. Ota yhteyttä alueesi työntekijään, jos kiinnostuit. Diakonian toimintaryhmiin mahtuu myös uusia vapaaehtoisia.

Mikäli etsit työkokeilupaikkaa tai kuntouttavan työtoiminnan paikkaa, voit kysellä siitä diakoniatyöntekijöiltä.

Diakoniatyön toimintaryhmät

Sampolan käytännöllispainotteinen ryhmä järjestää monenlaisia tilaisuuksia.
Marja-Terttu Sundell

Yhteisvastuukeräysryhmä järjestää Yhteisvastuun tilaisuudet ja tempaukset.
Juha Väisänen

Helmikellari on käytetyn tavaran kirpputori ja kierrätyskeskus. Lajittelemme lahjoitetun tavaran ja valmistelemme sen myyntiä varten. Helmikellari on auki Syke-keskiviikkoina. Lisätietoja kirppistoiminnasta antaa Veera Nurmi p. 0400-309863.

Esivallankadun käytännöllis- ja tukihenkilöpainotteinen ryhmä
Tiina Kulha p. 0400-309865.

Arkiystäväryhmä tarjoaa mahdollisuuden vaikuttaa uudenlaisen vapaaehtoistyön muotoutumiseen ja kehittämiseeen – Suurella sydämellä.
Noora Tapiainen

Väinölän kirkon käsityöryhmässä askarrellaan ja tehdään käsitöitä myyjäisiin, joista saatu tuotto ohjataan paikalliseen hyväntekeväisyyteen.
Minna Salminen

Esivallankatu 6
28120 Pori

Alueet: Aravien alue, Tiilimäki, 6. osa, Pinomäki, Keskusaukio, Itsenäisyydenkadun parilliset numerot, Tasavallankatu, Äestäjänkatu, Karhukatu.

Päkintie 1
28330 Pori

Alueet: Harmaalinna, Kalaholma, Kartano, Koivistonluoto, Metallikylä, Mikkola ja Väinölä.

Puhurintie 22
28370 Pori

Alueet: Sampola, Impola, Vanha-Koivisto.

Kappalainen, lähimmäisentyö
Porin Teljän seurakunta

Alueet: Syke-toiminta ja Yhteisvastuukeräys.

diakoniatyöntekijä
Porin Teljän seurakunta

Alueet: Koivula, Uusikoivisto, Tupala, Herralahti, Riihiketo, Tuomolantie.