Jumalanpalveluselämä

Tule mukaan jumalanpalvelusta toteuttamaan!
Yhdessä on ilo palvella Jumalaa ja seurakuntaa!

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla, Jumalan eteen pysähtymisen ja hiljentymisen paikka, johon voi osallistua koko perheellä.

Jumalanpalvelus voidaan suunnitella ja toteuttaa yhdessä. Olet tervetullut mukaan! Myös lapset ja nuoret ovat tervetulleita palvelutehtäviin!

Meri-Porin seurakunta haluaa kehittää jumalanpalveluselämäänsä. Meillä on kolme kirkkoa; Ahlaisten, Pihlavan ja Reposaaren kirkot, joissa kaikissa voi palvella eri tehtävissä, vaikka koko perheellä.

Meri-Porin seurakunta järjestää vapaaehtoisille jumalanpalvelusavustaja-opastusta ja koulutusta aina tarpeen mukaan niin että jokaisen on helppo toimia ja tulla mukaan.

Jumalanpalveluksessa on monenlaisia tehtäviä. Voit toimia ehtoollisavustajana, Raamatun tekstien lukijana, esirukoilijana, kolehdin kerääjänä, kirkkokahvien laittajana, pyhäkoulun opettajana, kirkkokuorossa laulajana, ovella tervetuloa toivottamassa tai vaikka sytyttämässä muistokynttilän. Kaikkiin tehtäviin ei tarvita koulutusta, vaan voit heti ilmoittautua mukaan.

Kiinnostaako kirkkoväärtinä toimiminen? Vapaaehtoiset voivat toimia myös nk. kirkkoväärtinä, joka voi ennen jumalanpalveluksen alkua olla toivottamassa tervetulleeksi ovella ja jakaa samalla virsikirjoja sekä messuohjelmia. Kirkkoväärti voi kertoa vielä palvelutehtävissä olevat ennen jumalanpalveluksen alkua ja sytyttää muistokynttilän.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä! Voit olla jumalanpalveluksessa yhteydessä työntekijöihimme tai ottaa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla. Yhteystiedot löytyvät kohdasta työntekijöiden yhteystiedot.

Onko Sinulla soittamisen tai laulun lahja? Jos olet kiinnostunut palvelemaan jumalanpalveluksen musiikissa, ota yhteyttä kanttoriimme. Hän kertoo mahdollisuuksista ja ottaa mielellään mukaan iloa kaikille tuovaan musiikkitoimintaan.

Leikkisä kirkko

Pihlavan kirkossa pidetään kerran kuussa Leikkisä kirkko! Se on jumalanpalvelus, jossa lapset ja perheet huomioidaan erityisellä tavalla! Lapset saavat osallistua, liikkua - olla lapsia. Aikuiset saavat hengähtää ja iloita lasten mukana. Haluaisitko sinä tulla perheesi tai vaikka kummilapsesi tai lapsenlapsesi kanssa mukaan toteuttamaan leikkisiä kirkkoja? Ota yhteyttä lastenohjaaja Tanja Lahteen, tanja.lahti@evl.fi, 0400 309 777.

Tulevat kirkkohetket, ajankohdat löydät täältä: linkkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntasihteeri
Meri-Porin seurakunta
Hallinto- ja talouspalvelut

Virkatodistuksen/sukuselvityksen voit tilata aluekeskusrekisteristä numerosta 044 730 9605 Hauta-asiat ja siunausvaraukset yhtymän hautauspalveluiden kautta numerosta 040 713 0502