Surussa

Läheisen ihmisen menettäminen aiheuttaa surua ja ikävää.  Jokaisella on oma tapansa käsitellä menetystään, surua ja siihen liittyviä kysymyksiä. Omasta surusta puhuminen ja jakaminen voi helpottaa jaksamista ja auttaa elämässä eteenpäin.

Saat keskusteluapua suruusi liittyvissä kysymyksissä seurakuntamme diakoniatyöntekijöiltä ja papeilta, joilta voit varata keskusteluajan. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia eivätkä edellytä seurakunnan jäsenyyttä. Sururyhmiin osallistuminen ei  edellytä asumista sururyhmää  järjestävän seurakunnan alueella.

Voit myös jättää soittopyynnön seurakuntatoimistoon p. 044 730 9666 ja pyytää, että työntekijä ottaa sinuun päin yhteyttä.  Sovittaessa teemme myös koti- ja laitoskäyntejä.

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu paikaksi, jossa voi luottamuksellisesti puhua läheisen ihmisen menetyksestä yhdessä toisten läheisensä menettäneiden kanssa. Ryhmästä saat vertaistukea ja lohtua suruusi. Ryhmät on tarkoitettu kaikille läheisensä menettäneille seurakuntarajoista riippumatta.

Teljän seurakunnassa alkaa vuosittain sururyhmä pääsääntöisesti kevätkaudella. Keski-Porin seurakunnassa sururyhmä on syyskaudella. Sururyhmiä voidaan kysynnän mukaan järjestää tarvittaessa myös muina ajankohtina.

Keski-Porin seurakunnan järjestämistä sururyhmistä saat lisätietoa saat diakonissa Teija Elorannalta p. 0400 309 828 tai pastori Henrika Hyttiseltä p. 0400 309 804.

Seuraava sururyhmä alkaa Teljän seurakunnassa 27.2.2024. Alkavasta sururyhmästä voit tiedustella tai ilmoittautua diakoni Tiina Kulhalle p. 0400-309865/ tiina.kulha@evl.fi

Muut mahdolliset tiedustelut  Teljän seurakunnan sururyhmiin liittyen diakoniatyöntekijöiltä Tiina Kulha p. 0400 309 865 tai Minna Salminen p. 0400 309 851.

Mikäli sururyhmää ei ole alkamassa sinulle sopivana ajankohtana,  voit sopia oman asuinalueesi seurakunnan diakoniatyöntekijän tai papin kanssa henkilökohtaisen keskusteluajan joko vastaanotolle tai kotiisi.

Katso myös:

Diakoniatyöntekijä
Porin Teljän seurakunta
Esivallankatu 6
28120 Pori

Alueet: Aravien alue, Tiilimäki, 6. osa, Pinomäki, Keskusaukio, Itsenäisyydenkadun parilliset numerot, Tasavallankatu, Äestäjänkatu, Karhukatu.

Diakoniatyöntekijä
Porin Teljän seurakunta
Päkintie 1
28330 Pori

Alueet: Harmaalinna, Kalaholma, Kartano, Koivistonluoto, Metallikylä, Mikkola ja Väinölä.