Apua ja tukea diakoniasta

Diakoniatyössä pyrimme auttamaan ja edistämään lähimmäisenrakkauden toteutumista. Avun antamisen muotoja voivat olla hengellinen, henkinen ja aineellinen apu. Antamamme apu on maksutonta ja luottamuksellista.

Diakoniatyön toimintamuotoja ovat mm. ihmisten kohtaamiset ja keskustelut vastaanotoilla, Syke-iltapäivissä, kotikäynneillä, diakoniaryhmissä, kirkkopyhissä, tapahtumissa, leireillä tai retkillä.

Diakoniavastaanotto

Voit varata ajan Porin Teljän seurakunnan diakonian vastaanotolle

• kun haluat apua ja tukea erilaisissa elämäntilanteissa
  • kun tarvitset keskusteluapua vaikkapa surussa tai yksinäisyydessä
  • kun kaipaat rukousta ja sielunhoitoa
  • kun tarvitset taloudellista apua ja tukea

Taloudellinen apu

Taloudellista apua hakiessa on hyvä ensin selvittää yhteiskunnan tarjoama lakisääteinen sosiaaliturva mm. toimeentulo-, asumis-, elatus- ja muut tuet. Tapaamisessa diakoniatyöntekijä selvittää asiakkaan tai perheen nykyisen taloustilanteen. Ota mukaasi mahdollinen toimeentulotukipäätös ja muut etuuspäätökset.

Diakonian taloudellinen apu

• painottuu ruoka-apuun maksusitoumuksella
  • on aina harkinnanvaraista ja rajallista
  • erityisen vaikeassa taloudellisessa tilanteessa voidaan selvittää mahdollisuutta hakea lisäavustusta mm. Kirkon diakoniarahastolta

Ajanvaraus

Vastaanottomme toimivat ajanvarauksella. Varaa aikasi oman alueesi työntekijälle soittamalla, sähköpostilla, tekstiviestillä tai WhatsApp-viestillä. Sovittaessa myös koti- ja laitoskäynnit. Diakoniatyöntekijöiden ja diakoniapapin yhteystiedot löydät sivun alta.

Oman alueesi työntekijän poissa ollessa saat nopeimmin apua akuuteissa asioissa:

• avustusasiat: Porin perusturvan sosiaalipäivystys p. 02 623 4380 (vastaa 24/7) tai soittamalla oman asuinalueesi sosiaalityöntekijälle.
  • toimeentulotuki: aikuissosiaalityön infopuhelin p. 044 701 6202
  • keskustelu ja muu seurakunnan tarjoama apu: Teljän seurakuntatoimisto p. 044 7309 666

Esivallankatu 6
28120 Pori

Alueet: Aravien alue, Tiilimäki, 6. osa, Pinomäki, Keskusaukio, Itsenäisyydenkadun parilliset numerot, Tasavallankatu, Äestäjänkatu, Karhukatu.

Päkintie 1
28330 Pori

Alueet: Harmaalinna, Kalaholma, Kartano, Koivistonluoto, Metallikylä, Mikkola ja Väinölä.

Puhurintie 22
28370 Pori

Alueet: Sampola, Impola, Vanha-Koivisto.

Kappalainen, lähimmäisentyö
Porin Teljän seurakunta

Alueet: Syke-toiminta ja Yhteisvastuukeräys.

diakoniatyöntekijä
Porin Teljän seurakunta

Alueet: Koivula, Uusikoivisto, Tupala, Herralahti, Riihiketo, Tuomolantie.

Diakoni
Teljän kirkko, koivistonpuistikko 50
28330 Pori

Alueet: Impola, Vaaksatie ( Sampola) Nuorten aikuisten toiminta: (Nuora, Väinölän kirkolla torstaisin 19-22) Instagram: diakoni_kirsi